.. 2009-11-05 | 19:28:26

SF om åldersgränsen

Filmen är dock inte granskad av Statens Biografbyrå, så åldersgränsen är inte bestämd. Innan en film får distribueras på den svenska marknaden måste den granskas av Statens Biografbyrå. Även om de aldrig klipper i filmer numera sätter de fortfarande åldersgränser. Statens Biografbyrå bedömer om filmen bör vara barntillåten, alternativt tillåten från 7, 11 eller 15 år.
Eftersom ”New Moon” ännu inte är granskad, säljer vi biljetter utifrån åldergränsen 15 år och avvaktar vidare beslut.



Alltså finns det fortfarande en chans att det inte är 15-års gräns på den. Vem hoppas tillsammans med mig? Bara en fråga, kan man köpa nu, och få tillbaka pengarna sen eller hur gör man? För biljetterna går ju åt som smör i solsken.

Kommentarer
- Elin

Ne okej..

Jag ska nog köpa biljetter men om jag kommer kunna komma in vet jag ej.. men man får alltid hoppas att det inte blir 15årsgräns! :D:D

Datum: 2009-11-05, Tid: 20:44:07
Elin's sida: http://twilightsaaga.blogg.se/
- thetwilightnerd [Linnea]

Man får ju pengarna tbx om du lämnar biljetten tbxett antal dagar innan bion. Men om filmen redan börjat och du inte kommer in, så får man inte tillbaks pengarna :O -.- :(



HOPPAS HOPPAS. ALLIHOPPA HÅLLER TUMMARNA!! <3

Datum: 2009-11-05, Tid: 20:46:10
thetwilightnerd [Linnea]'s sida: http://thetwilightnerd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback